Novinky v Minecraft 1.13

1.13, také pod názvem Update Aquatic, je nadcházející důležitý update pro Java vydání, jehož vydání je plánováno na rok 2018. Bude se zejména zaměřovat na podvodní svět a technické změny. Tento update měl původně být rozdělen a vydán ve dvou částech – 1.13, původně pojmenovaná Technically Updated, která by přinesla technické změny, a 1.14, původně právě Update Aquatic, kde by byly přidány novinky z oceánů.Tento update byl odhalen během livestreamu MineCon Earth 18. listopadu 2017.

Obsah článku je čerpán ze zdroje: https://minecraft-cs.gamepedia.com/1.13

Seznam všech novinek:

Varianty vzduchu

  • cave_air a void_air.
    • Obě varianty mají úplně stejné vlastnosti jako air.
    • cave_air je generován v jeskyních.
    • void_air je vnitřně používán pro bloky nad (>255) a pod (<0) světem, a v nenačtených chuncích.

Modrý led

  • Objevuje se v ledovcích.
  • Kluzčí než led a balený led.
  • Vyrábí se z 9 balených ledů.

Bubliny

  • Způsobovány blokem magmatu nebo pískem duší ve vodě alespoň 2 bloky hluboké.
    • Bubliny nad bloky magmatu strhávají entity dolů, zabraňují předmětům ve stoupání ke hladině a potápí lodě.
    • Bubliny nad pískem duší vynášejí entity vzhůru.

Tlačítkanášlapné desky a poklopy.

  • Nyní mají rozdílné textury pro všech 6 druhů dřeva.

Vydlabaná dýně

  • Nový blok se starou texturou dýně.
    • Klasické bloky dýní již nemají obličej.
    • Vydlabanou dýni lze získat z normální dýně tím, že na ní kliknete pravým tlačítkem pomocí nůžek. Při tom získáte 4 dýňová semínka.

Zářič

  • Vycraftěn pomocí 1 srdce moře a 8 ulit loděnky.
  • Může být aktivován obestavěním prismarínem, tmavým prismarínem, prismarínovými cihlami a/nebo mořskými lucernami ve tvaru čtverců 5×5 kolem něj.
    • Když je aktivován, dává hráčům v blízkosti účinek vodní živel.
      • Vodní živel pozastaví ubývání dechu, zlepšuje vidění pod vodou a zvyšuje rychlost kopání.
  • Celá struktura ze tří čtverců plně posílí zářič.
    • Při plné síle zářiče se zvýší dosah jeho efektů a nepřátelští mobové ve vzdálenosti 8 bloků budou zraňováni.
      • Oko zářiče ukazuje, jestli právě vyhledává nepřátelské moby: je otevřené, pokud ano, a zavřené, pokud ne.
  • Vysílá silné světlo úrovně 15.

Korál

  • Vyskytuje se v 5 variantách, každá jiné barvy: varhanitkový (modrý), mozkový (růžový), bublinkový (fialový), žahavkový (červený), drsnatý (žlutý).
  • Může být položen pouze pod vodou na horní část bloků.
  • Objevuje se v korálových útesech.

Blok korálu

  • Vyskytuje se ve stejných 5 variantách jako korál.
  • Musí být vytěžen nástrojem s očerováním Něžný dotek, abyste jej získali, jinak se z něj stane blok mrtvého korálu.
    • Každá varianta má mrtvou (šedou) protičást.
    • Pokud se ani jedna z jedno stran nedotýká vody, také se z něj stane blok mrtvého korálu, avšak ne ihned.
      • Bloky mrtvého korálu nemohou být znovu zachráněny.
  • Stejně jako korál, i blok korálu se objevuje v korálových útesech.

Vějíř korálu

Balík sušených chaluh

  • Vypeče 20 předmětů při použití v peci jako palivo.
  • Vycraftěn ze sušených chaluh, ty z něj mohou být rozcraftěním získány zpět.

Chaluha

  • Může být položena pouze pod vodou, vyžaduje alespoň jeden blok vody nad sebou.
    • Na souši může být položena pomocí příkazu /setblock.
  • Objevuje se v oceánech, s výjimkou teplých oceánů.
  • Může vyrůst do výšky několika bloků.
  • Její textura je animovaná.
  • Může být vypálena do sušené chaluhy.

Prismarínovéschody a půlbloky.

  • Dostupné ve všech 3 variantách: z prismarínu, tmavého prismarínu a prismarínových cihel.
  • Schody mohou být vycraftěny pomocí 6 bloků daného materiálu, půlbloky pomocí 3.

Mořská tráva

  • Stejně jako chaluha, i mořská tráva se vyskytuje ve vyšší variantě.
  • Její textura je animovaná.
  • Objevuje se v oceánech (včetně podvodních jeskyní), řekách a bažinách.
  • Může být vytvořena použitím kostní moučky na jakýkoli blok pod vodou.
  • Při zabití vypadává z želv.

Ohnivka

  • Objevují se v teplých oceánech, zejména kolem korálových útesů.
  • Na jeden blok mohou být položeny až 4.
  • Za každou vydávají světlo o síle 3, ale pouze pod vodou.
  • Mohou být vypáleny na světle zelené barvivo.

Shulkerova schránka

  • Nová neobarvená varianta.

Oloupané dřevo

  • Varianta dřeva s oloupanou texturou na všech stranách.
  • Vytvořené kliknutím sekerou na blok dřeva.
  • Má stejné vlastnosti jako kmeny, může být využito pro vytvoření prken.

Oloupaný kmen

  • Varianta kmenů bez kůry.
  • Vytvořen kliknutím sekerou na blok kmene.
  • Má stejné vlastnosti jako kmeny, může být využit pro vytvoření prken.

Želví vajíčko

  • Získáno při spáření želv.
  • Stoupnutí na vajíčko jej rozbije.
    • Zombie a prasečí zombie se úmyslně budou snažit vajíčka rozbít.
  • Po chvíli se vajíčka stanou lehce a následně ještě více popraskaná.
    • Z velmi popraskaných vajec se postupně vylíhnou želvičky.

Předměty[editovat | editovat zdroj]

Šíp snášení se

  • Dává hráči účinek Snášení se.

Šíp želvího mistra

  • Má stejný účinek jako lektvar želvího mistra, dává hráči Odolnost a Zpomalení.

Bloky dřeva

  • Nově mají formu předmětu a lze je najít v inventáři tvořivé hry.
    • Tak tomu je u všech 6 typů.
  • Nově mohou být vycraftěny, ze 4 kmenů ve čtverci se stanou 3 dřeva.
  • Při pokládání se chovají stejně jako kmeny a jiné podobné bloky.

Mapa k zakopanému pokladu

Ladicí hůlka

  • Technický předmět používaný ke změně stavu blocků.
    • Kliknutí levým tlačítkem změní vybraný stav, kliknutí pravým tlačítkem prochází hodnotami vybraného stavu. Kliknutí se ⇧ Shiftem prochází v opačném pořadí.

Sušená chaluha

  • Získaná vypálením chaluhy.
  • Lze ji sníst, obnoví 1 () bod hladu.
  • Může být přecraftěna do bloku sušených chaluh.

Kbelík s rybou

  • Objevuje se ve 4 variantách: s treskou, lososem, čtverzubcem a tropickou rybou.
  • Získaná kliknutím kbelíkem vody na rybu.
  • Při použití položí blok vody a danou rybu v něm.

Srdce moře

  • Používá se k výrobě zářiče.
  • Lze jej nalézt v zakopaných pokladech.

Chaluha

  • Může být použita k položení rostoucí chaluhy pod vodou.
  • Může být vypálena v peci na sušenou chaluhu.

Muchomůrkový blok

  • Nově jej lze nalézt v inventáři tvořivé hry.

Třeň

  • Má formu předmětu, lze jej nalézt v inventáři tvořivé hry.

Ulita loděnky

  • Používaná k vycraftění zářiče.
  • Lze jí získat při rybaření.
  • Utopenec se může zrodit se schránkou loděnky v ruce.

Zkamenělý dubový půlblok

  • Nově má vlastní model.
  • Vypadá jako dubový půlblok, ale má vlastnosti kamenného.

Blána přeludu

  • Vypadává z přeludů.
  • Používá se na opravení krovek.
  • Může z ní být uvařen lektvar snášení se.

Lektvar snášení se

Lektvar želvího mistra

  • Dává Zpomalení IV a Odolnost III na dobu 1 minuty.
  • Při uvaření s ruditovým práškem se délka účinku prodlouží na 3 minuty.
  • Uvaření se světlitovým práškem účinky zesílí na Zpomalení VI a Odolnost IV.
  • Stejně jako z jiných lektvarů z něj lze udělat vrhací lektvar a doznívající lektvar, pomocí střelného prachu nebo dračího dechu.

Želví destička

Hladký křemen, vyhlazený rudý pískovec, vyhlazený pískovec s hladký kámen

  • Stejně jako dřevo, nyní mají formu předmětu a lze je nalézt v inventáři tvořivé hry.

Vajíčko s mobem

Trojzubec

  • Nová zbraň.
  • Může být odhozen nebo použit jako zbraň na blízko. Způsobuje 9 () bodů zranění.
  • Lze jej získat zabitím utopence.

Helma z želvoviny

  • Vycraftěná z želvích destiček.
  • Může být použita jako helma, kdy dává 2 () body brnění.
    • Když ji má hráč na sobě mimo vodu, dává mu účinek Dýchání pod vodou na 10 vteřin, čímž mu o tuto dobu prodlužuje pobyt pod vodou.
  • Může být použita k uvaření lektvaru želvího mistra z běžného lektvaru.

Stvoření[editovat | editovat zdroj]

Delfín

  • Spawnují se ve všech oceánech s výjimkou ledového.
  • Neutrální mob. Jako vlci nebo prasečí zombie, delfíni zaútočí ve skupince, pokud k tomu jsou vyprovokováni.
  • Mohou být nakrmeni syrovou treskou, ale nemohou se pářit.
    • Při smrti z nich vypadne treska.
  • Hrají si s předměty v blízkosti tak, že je seberou a hned nato opět upustí.
  • Čas od času vyskočí z vody a nadechnou se.
    • Také mohou přeskakovat mezi oddělenými vodními plochami.
  • Plavou za loděmi a často vyskakují nad vodu.
  • Po delším čase na souši se začnou dusit.
  • Pokud se začnou topit, vyplavou na povrch.
  • Dávají hráči účinek Delfíní přízeň, pokud připlave do jejich blízkosti.
  • Mohou hráčům pomoci najít zakopaný poklad. Když jsou nakrmeni syrovou treskou, poplavou k nejbližšímu vraku nebo podmořské zřícenině.

Utopenec

  • Spawnují se ve všech oceánech a řekách, včetně podmořských zřícenin.
  • Zombie se promění v utopence po určité době pod vodou.
  • Utopenci se mohou spawnovat s trojzubcem nebo ulitou loděnky, díky čemuž mohou být tyto předměty získány ve hře o přežití.
  • Nestoupají k povrchu, ale mohou plavat (avšak preferují chůzi po dně).
  • Všichni utopenci mohou útočit na blízko. Utopenci s trojzubcem mohou navíc útočit na dálku.
  • Stejně jako zombie napadají malé želvy a ničí jejich vajíčka.

Ryby

  • Treska
    • Spawnuje se ve studených, normálních a vlažných oceánech.
    • Shlukuje se do skupinek až 9 jedinců.
  • Losos
    • Spawnuje se v řekách, v ledových a studených oceánech.
    • Shlukuje se do skupinek až 6 jedinců.
  • Čtverzubec
    • Spawnuje se ve vlažných a teplých oceánech.
    • Pokud se hráč přiblíží, nafoukne se.
    • Hráčům v blízkosti dá účinek Otrava na 7 sekund.
  • Tropická ryba
    • Spawnuje se ve vlažných a teplých oceánech.
    • Objevuje se ve 14 různých barvách a vzorech.
  • Lze je získat zabitím.
  • Mimo vodu sebou plácají a později se udusí.
    • Pomalu se budou snažit doplácat k vodě.
  • Mohou být chyceni do kyblíku vody.

Přelud (Mob B)

  • Vybrán diváky livestreamu MineCon Earth.[4]
  • Spawnuje se v světě ve vysokých výškách, snáší se dolů ve skupinkách kolem 3 až 4, aby zaútočil na hráče, kteří dlouho nespali.[4]
    • Hráč musí být nad úrovní moře.
  • Jsou považováni za nemrtvé moby.
    • Proto jsou zraňováni lektvary léčení, léčeni lektvary ublížení, neútočí na ně wither a funguje na ně očarování Smite.
    • Na slunečním světle hoří.
  • Po smrti z nich vypadne 0-1 blána přeludu.

Želva

  • Vodní mob, jenž si na pobřeží vytváří hnízda s vajíčky.
  • Malé želvičky se líhnou z vajíček a hned poté se přesouvají do vody.
  • Želvy mohou být spářeny pomocí mořské trávy.
  • Spawnují se na plážích teplých biomů.
  • Na své domovské pláži pokládají vajíčka.
  • Po smrti z nich vypadne 0-2 mořské trávy.
    • Při zabití trojzubcem s očarováním Výboj z nich vypadne 0-1 miska.
  • Když malé želvičky vyrostou, vypadne z nich želví destička.

Generace světa[editovat | editovat zdroj]

Biomy

  • Přidány minecraft:sky_island_low (Endové ostrůvky), minecraft:sky_island_medium (Endové vnitrozemí), minecraft:sky_island_high (Endová vysočina), aminecraft:sky_island_barren (Endová pustina).
    • Všechny 4 jsou generovány v různých částech vnějších ostrovů Endu, které dříve pouze využívaly biom „End“.
  • Přidány minecraft:warm_ocean (Teplý oceán), minecraft:lukewarm_ocean (Vlažný oceán), minecraft:cold_ocean (Chladný oceán), minecraft:warm_deep_ocean (Hluboký teplý oceán), minecraft:deep_lukewarm_ocean (Hluboký vlažný oceán), minecraft:deep_cold_ocean (Hluboký chladný oceán), a minecraft:deep_frozen_ocean (Hluboký ledový oceán), ačkoli hluboké teplé oceány přirozeně nejsou generovány.
  • minecraft:frozen_ocean (Ledový oceán) je nyní opět generován.

Bufet

  • Nový typ světa: může být vytvořen vybráním možnosti „Bufet“ jakožto typ světa.
  • Generuje světy s jediným biomem.
  • Je dostupný jiný způsob generování chunků.
  • Umožňuje volbu mezi generací terénu jako v světě (jako „Povrch“), Netheru (jako „Jeskyně“) nebo Endu (jako „Ostrovy v prostoru“).

Zakopané poklady

  • Nová struktura se stávající ze zakopané truhly s kořistí.
  • Má vlastní tabulku kořistí buried_treasure.
  • Mapy nalezené v podmořských zříceninách vás k ní mohou zavést.

Korálové útesy

Ledovce

  • Generují se v ledových oceánech.

Vraky

  • Objevují se v oceánech a na plážích.
  • Obsahují 1-3 truhly obsahující různé typy kořisti v závislosti na lodi.
  • Mohou se generovat vzpřímené, na boku či vzhůru nohama.

Podvodní jeskyně

  • Objevují se v mnoha variantách včetně trhlin.
    • Podvodní trhliny často na dně obsahují bloky magmatu, které způsobují bubliny.

Podmořské zříceniny

  • Objevují se v mnoha tvarech a velikostech.
  • Chladné zříceniny mohou být nalezeny v chladných a ledových oceánech, nezávisle na hloubce.
  • Teplé zříceniny mohou být nalezeny v teplých, vlažných a hlubokých vlažných oceánech.
  • Mohou se generovat samostatně nebo jako součást velké rozbořené vesnice.
  • Také se mohou generovat mimo vodu, lehce nad úrovní hladiny či lehce pod zemí.

Hratelnost[editovat | editovat zdroj]

Očarování

  • Výboj
    • Má pouze jednu úroveň vylepšení.
    • Používá se na trojzubcích k vyvolání blesku při nárazu s mobem během bouří.
      • Vyžaduje, aby cílový mob byl přímo pod otevřenou oblohou a v biomě, kde prší.
  • Probodnutí
    • Má V úrovní vylepšení.
    • Používá se na trojzubcích, aby dával více poškození mořským tvorům.
  • Věrnost
    • Má III úrovně vylepšení.
    • Používá se na trojzubcích, aby se vrátil, když byl hoden.
  • Mocný záběr
    • Má III úrovně vylepšení.
    • Není kompabilitní s Věrnost a Výboj.
    • Používá se na trojzubcích pro přenos hráče, když je hodil ve vodě nebo dešti. Mocný záběr nebude házet trojzubec, ale vyrazí vás dopředu.
    • Pokud hráč není ve vodě a neprší, hráč není schopen házet trojzubce očarované mocným záběrem, ale stále dokáže vypořádat se s poškozením.
    • Zobrazují hráči animaci při otáčení.

Značky na mapách

  • Přidána možnost přidávat značky na mapy.
    • Použijte na banner mapu, kterou chcete přidat na mapu.
    • Klepnutím pravým tlačítkem na stejný banner znovu, jej odeberte.
    • Tato mapa zobrazí základní barvu banneru na tomto místě.
    • Pojmenované bannery zobrazí na mapě název.
    • Pokud je banner zničen, zmizí, když se přiblížíte při držení mapy.
    • Používá nové bannersnbt pro mapy.

Pohyb

  • Při sprintu ve vodě hráč nyní plave na hladině.
    • Mnohem rychlejší než chůze / běh ve vodě dříve.
    • Stisknutím shiftu se hráč rychle potápí.
    • Sprintováním na hladině vody nebudete plavat, místo toho zůstanete stále ve stejné nadmořské výšce.
    • Hitboxy hráčů jsou jen tak velcí jako bloky 0,6 × 0,6 (stejně jako při létání s krovky) při plavání.
    • Vertikálně a horizontálně hráč může proplavat jedno blokovou mezerou.

Stav efektu


  • Conduit Power
    • Dává uživateli neomezené vodní dýchání.
    • Dává hráči podvodní efekt nočního vidění.
    • Poskytuje hráči rychlý efekt (umožňující jim rychleji se ponořit).

  • Dolphin’s Grace
    • Hráč rychleji plave.
    • Získané plaváním v blízkosti delfínů.

  • Slow Falling
    • Způsobuje, že hráč sestoupil mnohem pomaleji a nezaznamenal žádné škody, když narazil na zem.
    • Umožňuje hráči skočit dál.
      • Pokud hráč sprintuje, zatímco na něho působí efekt Snášení se, bude moci skákat přes mezery nad 512 bloky, ve srovnání s 4 s normálním sprintem.
    • Plodiny nebudou zničeny, jestliže na ně hráč přistane s efektem Snášení se.
    • Vyšší úrovně nemění míru sestupu.

Formát příkazů[editovat | editovat zdroj]

Hlavní

  • Přidáno uživatelské rozhraní příkazu, které se zobrazuje při psaní příkazu v chatu.
    • Různé kombinace příkazů se zobrazí v různých barvách.
    • Chyby budou zobrazeny červeně, aniž by bylo nutné spustit příkaz.
  • Přidány návrhy příkazů pro volitele entit.
  • nbt argument ve výběru cílů.
  • Nová knihovna příkazů analýz.

Souřadnice

  • Do příkazů byl přidán nový typ místní souřadnice ^.
    • Při zadávání souřadnic v příkazu můžete nyní použít ^ pro určování místní souřadnice místo světových souřadnic.
    • Osy používané pro lokální souřadnice jsou relativní vzhledem k rotaci provedení, čímž je výchozí 0,0 (jih).
    • Stejně jako světové souřadnice, jsou ve výchozím nastavení měřeny od základny entity.
    • Syntaxe je: ^left ^up ^forwards.
    • left/up/forwards je množství bloků ve specifikovaném směru.

Specific commands/bossbar

  • /bossbar create <id> <name> will create a boss bar.
    • id is used to target the boss bar and is in the form namespace:name, for example: foo:bar. If no namespace is specified it defaults to minecraft.
    • name is the display name of the boss bar and only accepts a JSON text component.
  • /bossbar set <id> name <name> will change the name of the boss bar.
  • /bossbar set <id> color <color> will change the color of the text (if no color was specified as part of a text component) and the boss bar, defaults to white.
  • /bossbar set <id> style <style> will change the style of the boss bar, defaults to progress.
    • Available options are: notched_6notched_10notched_12notched_20, and progress.
    • notched will set the amount of segments.
    • progress will set the amount of segments to 1.
  • /bossbar set <id> value <value> will change the current value of the boss bar, defaults to 0.
  • /bossbar set <id> max <max> will change the maximum value of the boss bar, defaults to 100.
  • /bossbar set <id> visible <visible> will change the visibility of the boss bar, defaults to true.
  • /bossbar set <id> players <players> will change which players can see the boss bar, defaults to none.
  • /bossbar remove <id> will remove the boss bar.
  • /bossbar list will display a list of created boss bars.
  • /bossbar get <id> (max|players|value|visible) will return the requested setting as a result of the command.

/data

  • A command that allows the player to get, merge, and remove entity and block nbt data.
  • /data get block <pos> [<path>] [<scale>]
    • Will return the NBT data from the block at pos. A path can be specified to only retrieve that nbt data. Numeric values will be set as the result of the command, strings will set the length of the string as the result, lists will set the number of elements in the list as the result, and compounds will set the number of tags that are directly in that compound as the result. An optional scale can be provided to scale the number retrieved.
  • /data get entity <target> [<path>] [<scale>]
    • Will return the NBT data from one target entity. A path can be specified to only retrieve that nbt data. Numeric values will be set as the result of the command, strings will set the length of the string as the result, lists will set the number of elements in the list as the result, and compounds will set the number of tags that are directly in that compound as the result. An optional scale can be provided to scale the number retrieved.
  • /data merge block <pos> <nbt>
    • Will merge the block nbt data at pos with the specified nbt data.
  • /data merge entity <target> <nbt>
    • Will merge the entity nbt data from target with the specified nbt data. Merging player nbt data is not allowed.
  • /data remove block <pos> <path>
    • Will remove nbt data at path from the block at pos.
  • /data remove entity <target> <path>
    • Will remove nbt data at path from one target entity. Removing player nbt data is not allowed.
  • Data paths look like this: foo.bar[0]."A [crazy name]".baz.
    • foo.bar means foo’s child called bar.
    • bar[0] means element 0 of bar.
    • „quoted strings“ may be used if a name of a key needs to be escaped.
  • Examples of old commands:
  • Examples of new functionalities:
    • /data get entity @e[type=pig,limit=1] Saddle 2
    • /data remove block 17 45 34 Items

/datapack

  • A command to control loaded data packs.
  • Has the following subcommands:
    • enable <name> – will enable the specific pack.
    • disable <name> – will disable the specific pack.
    • list [available|enabled] – will list all data packs, or only the available/enabled ones.
  • Data packs are enabled by default, but if you disable it you can re-enable it with these commands:
    • enable <name> – will enable the specific pack, putting it in its default position.
    • enable <name> first – will enable the specific pack, putting it before any other pack (lowest priority).
    • enable <name> last – will enable the specific pack, putting it after any other pack (highest priority).
    • enable <name> before <existing> – will enable the specific pack, putting it before (lower priority) <existing> pack.
    • enable <name> after <existing> – will enable the specific pack, putting it after (higher priority) <existing> pack.

/locate

  • Added a clickable teleport link to the command output.

/scoreboard

  • Added /scoreboard objectives modify <objective> rendertype hearts.
    • Makes health bars display as hearts, like this: .
  • Added /scoreboard objectives modify <objective> rendertype integer.
    • Makes health bars display as yellow numbers, like this: 12.

/teleport

  • Added facing.
    • /teleport [<targets>] (<location>|<destination>) facing (<facingEntity>|<facingLocation>).
    • Will rotate an entity to face either an entity or a location.

/time

  • Added noon and midnight to /time set.

General[editovat | editovat zdroj]

Ocenění

  • Přidány 4 nové pokroky.
    • Malé ryby také ryby: Ulov rybu.
    • Rybobraní: Ulov rybu… bez rybářského prutu!
    • S tím se nezahazuj: Hoď po něčem trojzubec.
    • Aby tě hrom bacil!: Zasáhni vesničana bleskem.
  • Přidány tři nové spouštěče.
    • minecraft:fishing_rod_hooked spouští, když se hráč v itemu nebo entitě naklání.
    • minecraft:channeled_lightning spouští, když hráč používá kouzlo Výboj k útoku na moby.
    • minecraft:filled_bucket se spustí, když hráč zaplní kbelík.

Datové balíčky

  • Stejně jako balíčky modifikací, ale i pro tabulky kořistí, pokroky, funkce, struktury, recepty a značky.
    • Používá se tak, že je umístíte do datapacks složky světa.
  • Datové balíčky jsou .zip soubory nebo složky, a pack.mcmeta v rootech. Vidíte: Tutorials/Creating a resource pack#pack.mcmeta. Balíčky se nachází v (world)/datapacks/.
  • Struktury se načítají z (world)/generated/structures/(namespace)/(file).nbtpřed kontrolou datových balíčků.
    • Toto umístění by však nemělo být používán k rozložení struktur. Místo toho přesuňte tyto soubory do datových balíčků.
  • Znovu načíst pomocí /reload.
  • Struktura: pack.mcmetadata složka obsahující složku oboru názvů určující prostor názvů jejího obsahu.
    • Obor názvů by měl obsahovat pouze následující symboly: 01​​234​5​6​78​9abcdefghijklmnopqrstuvwxyz-_
    • V adresáři oboru názvů se mohou nacházet složky functionsloot_tablesadvancementsstructuresrecipes a tags.

Hlášení o smrti

  • Přidáno hlášení o smrti, když je hráč vystřelen postelí v netheru nebo v endu..
    • <player> was killed by [Intentional Game Design]
      • Klepnutím na tlačítko [Záměrný herní design] se otevře odkaz MCPE-28723.
  • Přidána zpráva o smrti, když mob / hráč tlačí někoho do voidu nebo když někdo použije /kill poté, co byl napaden mobem / hráčem.
    • <player> didn't want to live in the same world as <killer>
  • Přidáno hlášení o smrti, když je hráč zabit někým pomocí trojzubce.
    • <player> was impaled by <killer>

Debug screen

F3-C Crash Alert.PNG
Debug Screen 1.13-pre6.png
  • F3+Cnyní zkopíruje vaše aktuální umístění do schránky.
    • Nyní vydává varování před vynucením nárazu při ladění.
  • F3 překryvné ladění nyní zobrazuje kapalinu, kterou hledáte, odděleně od bloků.
    • Hráč může být až dvacet bloků, aby to nyní fungovalo.
  • Přidáno ⇧ Shift+F3+I zkopírovat data klienta na cílový blok nebo entitu. Může být používán každým.
  • Přidáno F3+I kopírovat cílené bloky nebo entity na straně serveru do schránky. Tuto funkci mohou používat pouze provozovatelé.
  • Přidány informace o době trvání tickingu na integrovaném serveru (pouze pro jednotlivce), značce serveru (pouze pro více hráčů), počtu paketů odeslaných klientem (tx) a počtu paketů přijatých klientem (rx).

Tabulky kořistí

  • Přidáno set_namefunkce k tabulce kořistí.

NBT tagy

  • Přidáno TreasurePosXTreasurePosYTreasurePosZGotFish, a CanFindTreasure NBT tagy pro delfíny.
  • Přidáno AXAYAZ, aSize NBT tags pro přeluda.
  • Přidáno HomePosXHomePosYHomePosZTravelPosXTravelPosYTravelPosZ, a HasEgg NBT tagy pro želvy.

Options

  • FS (Fullscreen) Resolution to change the resolution.
  • Options when editing a world to make a backup and open the backups folder.
  • Added Biome Blend distance video option.
  • New options in options.txt:
    • autoSuggestions
      • An option in chat settings to toggle automatic command suggestions
      • True if brigadier’s command suggestion UI should always be shown, instead of just when pressing tab
      • Defaults on, otherwise hit tab to bring them up
    • glDebugVerbosity
      • LWJGL log info level (0: none, 1: HIGH, 2: MEDIUM, 3: LOW, 4: NOTIFICATION (only on some machines)
    • mouseWheelSensitivity
      • Affects hotbar scroll speed
      • Allows making the mouse wheel more sensitive (1.0-10.0)
      • Defaults to 1.0
  • Letter keys in controls are now lowercase instead of being capitalized.
  • When editing an existing Minecraft world, there is now a new „Optimize World“ button, allowing you to update old worlds to a newer format.

Particles

  • Added the minecraft:bubble_column_upminecraft:bubble_popminecraft:current_down, and minecraft:squid_ink particles.

Settings

  • Option Fullscreen resolution capitalization changed to Fullscreen Resolution.

Sounds

  • Added a new sound effect of squids shooting ink.
  • Added sound for Husks converting to Zombies
  • Added underwater ambience sounds.
  • New cave ambience sound: Cave19.ogg.
  • Added new sound events:
    • block.coral_block.breakblock.coral_block.fallblock.coral_block.hitblock.coral_block.place, and block.coral_block.step
      • Used for the living coral blocks.
      • Most of these sounds like mixture of rocky[6] and high-pitched slimy[7] sounds.
    • block.wet_grass.breakblock.wet_grass.fallblock.wet_grass.hitblock.wet_grass.place, and block.wet_grass.step

Splashes

  • Added „All rumors are true!“
  • Added „Thanks for the fish!“

Statistics

  • Added the time_since_rest statistic.
    • Used by phantoms.
    • Reset when the player leaves their bed, and when the player dies.

Tags

  • Items, blocks and functions can be „tagged“ with an ID.
    • Block tags can be used when testing for blocks in the world.
    • Items tags can be used when testing for items in inventories.
    • Function tags can be used when calling functions using commands or advancements.
      • Functions tagged in minecraft:tick will run every tick at the beginning of the tick.
      • Functions tagged in minecraft:load will run once after a (re)load.
  • Tags are created using data packs in data/(namespace)/tags/blocksdata/(namespace)/tags/items, and data/(namespace)/tags/functions.
    • When overriding a tag from a different data pack, you can choose to replace or append.
      • By default all tags append if another data pack created the tag.
      • Adding "replace": true to your tag definition will make the tag overwrite instead.
    • For example: data/(namespace)/tags/blocks/foo.json
    • This will create a block tag called (namespace):foo.
    • The json file contains a list of all blocks that should be „tagged“.
      • This list can also contain other tags of the same type.
        • You can add for example #foo:bar in a tag value list to reference another tag called foo:bar.
        • Self referencing is not possible.
  • There are 24 vanilla tags for both items and blocks: minecraft:acacia_logsminecraft:bannersminecraft:birch_logsminecraft:buttonsminecraft:carpetsminecraft:coralminecraft:coral_plantsminecraft:dark_oak_logsminecraft:doorsminecraft:jungle_logsminecraft:logsminecraft:oak_logsminecraft:planksminecraft:railsminecraft:sandminecraft:saplingsminecraft:spruce_logsminecraft:stone_bricksminecraft:wooden_buttonsminecraft:wooden_doorsminecraft:wooden_pressure_platesminecraft:wooden_slabsminecraft:wooden_stairs, and minecraft:wool.
  • There are 7 extra vanilla tags for blocks: minecraft:anvilminecraft:enderman_holdableminecraft:flower_potsimpermeableminecraft:slabsminecraft:stairs and wall_corals.
    • Blocks in the impermeable tag are prevented from showing dripping liquid particles. By default, the tag contains glass and all stained glass blocks.
  • There is 1 extra vanilla tag for items: minecraft:boats.
  • Separated some of the logic for blocks and fluids[8].
    • Current fluids:
      • minecraft:empty
      • minecraft:flowing_water
      • minecraft:water
      • minecraft:flowing_lava
      • minecraft:lava
    • The fluid at a location is currently dependent on the block at the location; currently there still are water and lava blocks.
    • Added two new fluid tagsminecraft:lava and minecraft:water.
    • This system is mostly internal; it cannot be directly interacted with yet.
  • Advancement item predicates now support item tags.

Water physics

  • Water can now be placed in the following blocks: chests, trapped chests, stairs, slabs, fences, walls, iron bars, glass panes, ender chests, trapdoors, ladders, and signs.
    • Water can flow out of these blocks, but can not flow into them.
    • When full of water, they will count as water blocks for all gameplay (such as swimming).
    • Water will flow out of all faces of the block except for solid faces.
  • Removed the blocks flowing_water and flowing_lava.
  • All of the blocks that water can be placed in now have the block state waterlogged.
  • Blocks such as bubble column or kelp will always count as a water source.
  • When water spreads and would later turn into a source block, it now immediately just places a source block.

Other

  • New valid_spawn block tag for blocks that the player can spawn on.
  • There is now a distinction between scheduled „liquid ticks“ and „block ticks“.

Changes[editovat | editovat zdroj]

Blocks[editovat | editovat zdroj]

General

  • The upper limit of the block ID has dissappeared.
  • Blocks which used to have no bottom texture (like repeaters, comparators, etc.) now have a bottom texture, not including redstone wire.
  • Blocks with a collision box now have matching bounding boxes.
    • Affected: anvils, cauldrons, hoppers, fences, iron bars, glass panes, filled end portal frames, vines, lily pads, stairs, brewing stands, and pistons.
    • Updated the collision box of anvils and hoppers.
    • Does not affect blocks with a collision box smaller than their model, such as soul sand and snow layers.

Beacon

  • Added new sounds.

Bed

  • Beds now require a block below it as a support. Previously this was only required when placing the bed and the block could be destroyed afterwards without the bed being destroyed.

Chests and trapped chests

  • They can be put directly next to their double variants instead of requiring one block between them.
    • Shift right-clicking a chest or trapped chest will only make it try to connect to the clicked chest or trapped chest if possible, else it’ll become a single chest or trapped chest.

Dispenser

  • Crafting no longer requires a fully repaired bow.[9]

Fence gates

  • Placing them no longer requires a block below them.

Leaves

  • Naturally-generated leaves now survive at a distance of up to 6 blocks from logs, instead of 4.
    • The block state for leaves changed from a check_decay and decayable Booleans to distance (ranging from 1 to 7) and a persistent Boolean.

Lever

  • Flicking a lever on now displays redstone particles.

Magma blocks

  • Now generate at the bottom of ocean ravines, creating downward bubble columns.

Monster eggs

  • They will now break instantly, no matter the tool.
    • When broken with Silk Touch, the non-infested counterpart of the block will drop.

Packed ice

  • Now can be crafted from 9 ice.[10]

Pumpkins

  • Placing them no longer requires a block below them.

Shulker Boxes

  • Changed the purple shulker box to the new purple color.
  • Dyed shulker boxes can now be undyed in a cauldron.
    • Use a shulker box on a filled cauldron.
    • The water level in the cauldron will decrease by 1.

TNT

  • Removed the TNT explode block state (explode on punch).[11]

Vines

  • Multiple vines facing different directions, including on the bottom of blocks, can now be placed in the same block space.

Water

  • Has new colors.
  • Now only blocks 1 light per block, instead of 3.
    • This only affects newly placed water (for now).

Items[editovat | editovat zdroj]

Carrot on a stick

  • Can now be crafted with a fishing rod that does not have full durability.[9]

Elytra

Fish

  • Item textures changed.

Fishing Rods

  • Now make sounds when reeled back in.

Iron horse armor

  • Changed the texture when equipped.

Mobs[editovat | editovat zdroj]

General

  • Zombiesskeletonsocelots and wolves will naturally attack baby turtles, and zombies and zombie pigmen will seek out and trample turtle eggs.
  • Undead mobs will now sink in water.

Horse

  • The model has been changed to be more consistent with other mobs.[12]
  • Some animations like opening its mouth when grazing have been removed from the model as well.

Husks

  • Husks now become a zombie instead of dying from drowning.

Parrots

Skeleton horse

  • Are now rideable underwater.

Squid

  • Squids now shoot ink in response to being attacked.

Zombie horse

  • Updated model to fix serious Z-fighting.

Zombies

  • Zombies now become a drowned instead of dying from drowning.
  • Baby zombies now burn in sunlight.[13]

Non-mob entities[editovat | editovat zdroj]

General

  • Items and experience orbs will now float up in water.
  • Changed the name of several entities:
Old NameNew Name
Block of TNTPrimed TNT
Bolt of LightningLightning Bolt
Ender CrystalEnd Crystal

Fishing bobbers

  • Bobbers created by fishing rods have been given an entity ID, fishing_bobber.
    • This ID can only be used for testing, summoning is not possible.

Item frames

  • Item frames can now be put on floors and ceilings.

Paintings

  • Paintings now use a namespaced ID for their motive.

Generace světa[editovat | editovat zdroj]

Obecné

  • Byl přepsán systém generace světa.
  • V celé dolní části Netheru se nyní v řetězech za sebou objevují svislé dutiny sahající od podloží až po Y=35, zaplněné lávou od podloží po Y=10, které vytvářejí rozsáhlé trhliny.
  • V nově vygenerovaných částech světa se nebudou tak často vedle sebe nacházet ledové a teplé oceány apod.

Biomy

  • Menu F3 nyní zobrazuje ID biomu místo jeho jména.
  • Jména biomů lze nyní překládat.

Typ světa „upravený“

  • Odstraněn.

Rovina

  • Přednastavené možnosti již nevyužívají číslo verze.

Stromy

  • Velké smrky nyní okolní bloky trávy přetransformují na podzol, když vyrostou.

Čarodějnická chatka

  • Nyní jsou generovány s houbou v květináči.
    • Dříve byl květináč prázdný.